نقش فارابی در حوزه نشر و کتاب هم بسیار تأثیرگذار است، به‌ویژه اگر حرف‌های تازه‌ای را بیش از هر زمان دیگری به بازار نشر بسپارد.
نمایش ویژه آثار بخش مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «صبح»، امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ الی ۲۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
فیلم کوتاه «اسکار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری و تهیه کنندگی سید مهدی قائم مقام پس از گذراندن مراحل پیش تولید روز گذشته ۲۸ اردیبهشت‌ماه در تهران کلید خورد.
یکی از دغدغه‌های مهم صندوق اعتباری هنر، کاهش فشار‌های مالی ناشی از هزینه‌های درمانی بر خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور است.
۳۰ اردیبهشت ماه سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری شده است.
در آخرین روز نمایشگاه سی و پنجم کتاب،‌ نگاهی داشته‌ایم به آثاری که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
خرده روایتی از حضور رهبرمعظم انقلاب در غرفه انتشارات سوره مهر
بخش اولی که از غرفه سوره مهر از آن بازدید کردند کتاب‌های پژوهشگاه فرهنگ و هنر حوزه هنری بود. بعد از آن کتاب‌های کودک و نوجوان سوره مهر، مهرک را دیدند و در آن بخش مجموعه «چنین کنند حکایت» به ایشان معرفی شد. 
گزارشی از پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد
جایزه بهترین کارگردانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد با اهدای دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به شایان فلاحیان از مسجد امام حسین شهر کرج استان البرز برای نمایش «ایران» رسید. 
تهیه‌کننده فیلم «مسخ نرگس» اظهار کرد این فیلم کاملاً به آداب و رسوم ایرانی می‌پردازد و برخلاف فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی می‌کنند، ویژگی‌های خوب مردم ایران را نشان می‌دهد.
مهرداد عربستانی پژوهشگر و دانشیار دانشگاه و حسن نقاشی مستندساز در یک نشست تخصصی درباره فیلم‌های مردم‌شناسی صحبت کردند.
۲