وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های دانش بنیانی که دارای رویکرد صادرات‌محور و تولیدات آن‌ها مورد نیاز کشور باشد از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تقویت ناوگان حمل ونقل دریایی، ۳۰ فروند شناور به ناوگان دریایی کشور در حال پیوستن است.
یک گروه صنعتی فعال در کشور با تولید سالیانه ۱۲۰هزار تن فولاد نیاز کشور را تامین و زمینه ساز دست کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شده است.
بر اساس اعلام رییس سازمان توسعه تجارت، به دلیل اتمام مهلت ممنوعیت واردات برخی اقلام و کالا‌های گروه ۴، با رفع ممنوعیت واردات آن‌ها موافقت شد.
قیمت دلار در بازار غیررسمی امروز پنجشنبه بین کانال‌های ۵۷ و ۵۸ هزار تومان در نوسان است.
تامین غذای ۸۵ میلیون نفر به تسهیلات بانک‌ها برای خرید و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی گره خورده است، اما بانک‌ها به تکالیف قانونی تامین نقدینگی کشاورزان عمل نمی‌کنند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه بیش از ۴۰۰ متهم دستگیر شدند.
با توجه به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به‌مدت سه ماه و در برگیریِ ۶۰ میلیون نفر، این احتمال وجود دارد که دولت بخواهد مجدداً آن را عملیاتی کند.
یک متقاضی مجوز دامپروری در گفتگو با «جوان»:
شواهد حاکی از آن است که موضوع حرایم به جای اینکه مشکلی حل کند، خودش تبدیل به مشکل و مانعی برای فعالیت دامداران شده است. کارشناسان بر این عقیده‌اند که هر جا روند مجوزگیری را سخت کرده‌ایم، بستر برای سوءاستفاده نیز مهیا شده است، به طوری که امضا‌های طلایی بروز می‌کند و زمینه برای دریافت ساده مجوز‌ها از بین می‌رود. 
«جوان» کاهش هزینه و افزایش کارایی انتقال فرآورده‌های نفتی با خطوط لوله را بررسی می‌کند
هزینه بالای حمل‌و‌نقل فرآورده‌های نفتی از طریق جاده مدت‌هاست به چالشی مهم و به افزایش بار مالی و ناکارآمدی در زنجیره تأمین منجر شده است. جایگزینی حمل‌ونقل جاده‌ای با خطوط لوله، راه‌حلی راهبردی برای کاهش هزینه‌ها، بهینه‌سازی تخصیص منابع کشور و افزایش کارایی کلی توزیع فرآورده‌های نفتی ارائه می‌دهد
۴