کد خبر: 1228754
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره نشست کمیسیون با رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: طبق گفته اسلامی مبنای تعاملات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده به ۲ مکان تقلیل یافته است.

جوان آنلاین: ابوالفضل عمویی در توضیح نشست دوشنبه ۲۳ اردیبهشت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با موضوع بررسی آخرین اقدامات این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: اسلامی با بیان اینکه در سازمان انرژی اتمی، هدف بهره‌مند شدن مردم از منافع دانش هسته‌ای در زندگی آن‌ها پیگیری می‌شود، تاکید کرد که روند ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای از جمله نیروگاه ۲ و ۳ بوشهر طبق برنامه پیش می‌رود.

عمویی با اشاره به سخنان اسلامی در تشریح ابعاد کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای که با ۶۰۰ مقاله و ارائه در اصفهان برگزار شد گفت: رییس سازمان انرژی اتمی در این نشست به این موضوع اشاره کرد که در این کنفرانس که اولین بار بود با حضور مهمانان خارجی از جمله رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می‌شد، دانش هسته‌ای کشورمان در سطوح مرتبط ارائه شد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی، به بیانیه مشترک با گروسی هم پرداخت و تاکید کرد که مبنای تعاملات ایران و آژانس، NPT و پادمان است و موضوعات باقیمانده بین ما و آژانس به ۲ مکان تقلیل یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بخش دیگر سخنان اسلامی تصریح کرد: رییس سازمان انرژی اتمی به این موضوع تاکید کرد که آژانس در عملکرد خود، رویکرد حرفه‌ای و فنی را دنبال کند و تحت تاثیر رویکرد‌های سیاسی قرار نگیرد.

عمویی خاطرنشان کرد: این جلسه که آخرین نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با سازمان انرژی بود، نمایندگان از تعامل سازنده سازمان با کمیسیون قدردانی کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار