اخبار کلی
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲۳ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.
جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۰ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای رهن کامل یک واحد ۷۵ متری نوساز در خیابان «شهادت»، حداقل باید ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.
در شرایطی که وزارت صمت نسبت به ثبت اموال طلافروشان در سامانه جامع تجارت تاکید دارد طلافروشان نیز نسبت به انجام آن مقاومت کرده و دست به اعتصاباتی زدند.
با توجه به استقبال مردم، احتمال اینکه این طرح با بررسی عمیق و تأمین بودجه به همین شکل یا اشکال دیگر از پرداخت یارانه مضاعف به مردم تمدید شود، دور از انتظار نیست.
سود پرک یک نوع ماده شیمیایی پایدار، قلیایی، سفیدرنگ، جامد، بدون بو و جاذب رطوبت است. این ماده که با نام‌های سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide)، کاستیک سودا (Caustic Soda)، سود سوزآور، چربی‌گیر صنعتی و سود کاستیک نیز شناخته می‌شود‌، در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این محصول صادراتی از طریق مرز بازرگان، بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران و اروپا در منطقه آزاد اقتصادی ماکو به کشورهای دیگر صادر می‌شود‌.
دانستنی های سیستم تهویه مطبوع وی آر اف
مشکلات انرژی و تامین برق در ایران در چند سال اخیر لزوم استفاده از تجهیزات جدید را بیش از پیش نمایان می کند. تهویه مطبوع به عنوان یک بخش بسیار پرمصرف، همواره شاهد ارائه محصولات جدید و مدرن برای کاهش مصرف انرژی بوده است. سیستم Variable refrigerant flow (VRF) یکی از سیستم های جدید تهویه مطبوع است که توانایی تامین سرمایش و گرمایش را به خوبی داشته و نسبت به رقبای خود یعنی چیلر و دیگ، بازدهی بهتری ارائه می دهد.
بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.
«جوان» کژکارکردی گمرکات را بررسی می‌کند
تکرار کشف کالا‌های فاسد در گمرکات در جریان سفر‌های قاضی‌القضات نشان از کژکارکردی این نهاد و ضرورت تغییر ریل آن با به‌کارگیری افراد کارآمد و سالم دارد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در گفتگو با «جوان»:
مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به لزوم تمرکز بر توسعه نقش اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به واقع دو تا سه ویژگی مهم دارند که می‌توانند به توسعه حضور مردم و نخبگان کشور در اقتصاد مولد کمک و در توسعه آن‌ها نقش ایفا کنند.