اخبار كلی
آمریکا همزمان با حملات هوایی به الحدیده، صعده و صنعا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، پروژه ای سیاسی - امنیتی برای تضعیف دولت نجات ملی یمن را به اجرادرآورده تا بار دیگر آتش جنگ داخلی در این کشور را شعله‌ور نماید.
پایگاه تحلیلی آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه مدعی قطع شدن روند ارسال تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به مقصد اسرائیل شد.
«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.
فرمانده ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ روز یکشنبه گفت که با توجه به کمبود کشتی جنگی، ادامه ماموریت علیه یمنی‌ها غیرممکن شده است.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو تنها می‌تواند این رژیم را به پرتگاه پرت کند.
رئیس سازمان جاسوسی آمریکا غروب یکشنبه برای گفتگو با مقام‌های ارشد قطر درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله موضوع حماس و اسرائیل و مبادله اسرا وارد «دوحه» شد.
منابع خبری یمنی اعلام کردند که در نتیجه حملات ساعات گذشته ارتش عربستان به مناطق مرزی این کشور، ۱۰ نفر از شهروندان یمنی زخمی شده‌اند.
هفته‌نامه «نیوزویک» امروز (یکشنبه) در مطلبی پیش‌بینی کرد که سال کنونی میلادی (۲۰۲۴)، برای اوکراین پس از ضد حمله ناامیدکننده ۲۰۲۳ که منابع [مالی و نظامی]زیادی برای آن هزینه شد، سخت باشد.
شبکه الجزیره با ارایه گزارشی به چشم‌انداز انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و آینده سیاسی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای انتخاباتی و احزاب سیاسی حامی آنها را در این رقابت، متاثر از بحران‌ها و چالش‌های بسیار توصیف کرد.
رژیم اسرائیل بعد از هفت ماه به دو راهی بدون بازگشتِ تداوم جنگ یا تسلیم به خواسته‌های مقاومت در پذیرش آتش بس رسیده است که انتخاب هر یک از این دو با توجه به روند هفت ماه جنگ غزه، نتیجه‌ای جز تسلیم یا شکست برای این رژیم ندارد.