اخبار كلی
رئیس سازمان سینمایی در دیدار با اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی‌ها
خزاعی گفت: امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم‌های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی‌تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
سید مجید پوراحمدی در جریان بازدید نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تأثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبرداد و گفت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون به صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.
محققان دریافتند شمشیر کمیاب ۱۰۰۰ ساله‌ای که در اسپانیا کشف شده است، به دوران اسلامی این کشور تعلق دارد.
قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: دانشجویان ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند که ۴۰ درصد را وزارت ارشاد و حامیان مالی پرداخت می‌کنند و ۶۰ درصد دیگر را دانشجویان.
در نخستین دقایق آغازین مراسم، پیکر مسعود اسکویی بر دوش اهالی رسانه و ورزش به مقابل مسجد بلال انتقال و نماز میت بر پیکر این پیشکسوت رادیو خوانده شد.
رئیس سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود، بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش کتاب‌های خارجی این نمایشگاهه ارائه می‌شود.
انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ اثر جدید و ۷۴ اثر تجدید چاپ در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
تعدد آثار و استقبال خوب شاعران از غزل رهبر معظم انقلاب که در دو نشست محفل ادبی «عصا بیفکن» قرائت شد در قالب کتاب انتشار خواهد یافت.
در راستای معرفی کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی دیوان‌سالاری در ایران» صورت گرفت
تاریخ ایران بیش از ۶ هزار سال قدمت دارد. این قدمت از ورود آریایی‌ها به نجد (زمین بلند) ایران آغاز می‌شود. آریایی‌ها یکی از تمدن‌های برجسته تاریخ بشریت را در این سرزمین شکل دادند.
امروز ۲۵ شوال سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) رئیس مذهب شیعه جعفری است. امام جعفر صادق علیه‌السلام در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بوده است.