کد خبر: 1226915
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲

جوان آنلاین: کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ‌های ترکیبی در مطلبی به گزارش منتشر شده از سوی اسپوتنیک و دیگر رسانه‌ها درباره اطلاعات هزینه‌های اصلی ایالات متحده در عملیات در افغانستان منتشر کرد:

طبق گزارش SIGAR (سازمانی برای بازسازی افغانستان) تا اوت ۲۰۲۱، دولت ایالات متحده بیش از ۱۴۵ میلیارد دلار را طی ۲۰ سال برای بازسازی افغانستان، نیرو‌های امنیتی، نهاد‌های دولتی مدنی، اقتصاد و جامعه مدنی هزینه کرده است. تا سال ۲۰۰۴، هزینه‌ها تقریباً ۴۵ درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می‌دادند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل این هزینه‌ها را بی اثر خواند. به طور خاص، به گفته این نشریه، ۹ میلیارد دلار برای مبارزه با مواد مخدر هزینه شده است، اما تولید آن‌ها افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیش از ۷۷.۸ میلیارد دلار برای تامین مالی وظایف مختلف در افغانستان اختصاص داده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، مجموع هزینه عملیات نظامی آمریکا در افغانستان بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹، ۸۲۲ میلیارد دلار بوده است. بر اساس داده‌های رسمی، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بیش از ۱۲ میلیارد دلار، وزارت امور خارجه - بیش از ۴.۶ میلیارد دلار، و وزارت کشاورزی ایالات متحده - بیش از ۱۰۳ میلیون دلار هزینه کرده اند.

همچنین بودجه‌ای برای مبارزه با جرایم و مواد مخدر به این برنامه اختصاص یافت. مجموع بودجه تخصیص یافته برای کنترل قاچاق مواد مخدر حدود ۲.۸ میلیارد دلار در دوره ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳، ۱.۱ میلیارد دلار برای مراقبت‌های بهداشتی و ۹۲۸.۷ میلیون دلار برای آموزش هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار