کد خبر: 1227293
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
شریفی‌نیا برای حضور در «کودک شو» یک برگ برنده بزرگ در دست داشت که در طول پخش برنامه بسیار به کمکش آمد. او در حوزه کودک تجربه کار دارد و با عشق و علاقه زیادی در این حوزه کار می‌کند.

جوان آنلاین: تولید و دوام آوردن برند‌های تلویزیون به مدت پنج، شش سال کار ساده‌ای نیست. وقتی برنامه‌ای ظرفیت دیده شدن برای چندین سال متمادی را دارد، یعنی اساس آن از ابتدا درست چیده شده که توانسته پس از گذشت چندین سال، همچنان مخاطب‌پسند و‌تر و تازه بماند.

«کودک شو» در طول شش فصلی که از تلویزیون پخش شده، توانسته روی اصول درست برنامه‌سازی حرکت کند و مخاطبش را در طول این سال‌ها راضی نگه دارد.

برنامه ساختن برای کودکان کار سختی است؛ آن هم کودکِ امروز که بسیار باهوش‌تر و سخت‌پسندتر از کودکان دهه‌های قبل از خودش است. حالا اگر برنامه‌ای توامان و همزمان درگیر تولید کاری برای کودکان و بزرگسالان شود و در جریان ساخت هر دو گروه سنی مدنظر باشند، سختی کار دوچندان که نه، صدچندان می‌شود.

«کودک شو» از همان ابتدا ریسکِ این سبک برنامه‌سازی را به جان خرید و هر چه گذشت شکلی پخته‌تر و بهتر به خود گرفت. هرچه زمان گذشته «کودک شو» در ارتباط گرفتن با مخاطبان و ایجاد موقعیت‌های جذاب برای کودکان حرفه‌ای‌تر شده است.

نیفتادن به تکرار

«کودک شو» در ششمین فصل خود به تهیه‌کنندگی حسین ربانی، همانطوری که توانست هویت و اصول خود را حفظ کند به همان میزان نیز توانست بخش‌هایش را به‌روز نگه دارد تا به تکرار نیفتد. این نکته مهمی است که یک برنامه پس از گذشت چندین سال شکلی تکراری به خود نگیرد و مخاطبش آن را پس نزند.

مهمترین چالش در «کودک شو۶» به تغییر مجری‌اش برمی‌گشت. مخاطبان در طول این سا‌ل‌ها به تصویر و صدای پژمان بازغی عادت کرده بودند و تغییر مجری، تصمیم دشوار و چالش‌برانگیزی بود که سازندگان این فصل به خوبی از عهده‌اش برآمدند.

چالش انتخاب مجری

انتخاب ملیکا شریفی‌نیا در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسید، ولی هرچه گذشت او خودش را بهتر در برنامه پیدا کرد. انتخاب شریفی‌نیا چند حسن برای برنامه داشت که قطعا عوامل برنامه هنگام تصمیم‌گیری به آن توجه کرده‌اند.

شریفی‌نیا در اجرا چهره‌ای تازه به شمار می‌رود و این مورد اگرچه سختی‌های خودش را دارد، اما باعث می‌شود تا مخاطب مجری را همواره با این برنامه به یاد بیاورد. درست شبیه همان اتفاقی که برای پژمان بازغی افتاد و نام او، نمایانگر «کودک شو» شد.

حالا شریفی‌نیا در همین مسیر حرکت می‌کند و در فاصله‌ای کوتاه توانسته خودش را به بخشی از برند «کودک شو» تبدیل کند. این اتفاق بسیار مهمی است، چون اگر شریفی‌نیا در برنامه جا نمی‌افتاد و مخاطب با او ارتباط برقرار نمی‌کرد، پروسه انتخاب مجری جدید با شکست مواجه می‌شد و کل برنامه را وارد فاز دیگری می‌کرد.

شریفی نیا و تجربه کار با کودکان

شریفی‌نیا برای حضور در «کودک شو» یک برگ برنده بزرگ در دست داشت که در طول پخش برنامه بسیار به کمکش آمد. او در حوزه کودک تجربه کار دارد و با عشق و علاقه زیادی در این حوزه کار می‌کند. کاملا مشخص است شریفی‌نیا برنامه را با هیجان زیادی اجرا می‌کند و نهایت لذت را از بودنش در جمع کودکان  می‌برد.

همچنین «کودک شو» در فصل جدیدش سعی کرده به شکلی علمی‌تر بخش‌های مربوط به بازی کودکان را طراحی کند و توجه به روانشناسی کودک در دستور کار برنامه‌سازان بوده است. برای خانواده‌ها و کودکان اهمیت زیادی دارد تا در محیطی امن و آرام حضور پیدا کنند و خاطره خوب و ماندگار از این حضور در ذهن‌شان به یادگار بماند.

تا به اینجا «کودک شو» به ریزه‌کاری‌های کار با کودکان توجه زیادی کرده است. به ویژه، چون در آیتم‌های زیادی کودکان با پدر و مادرشان مشغول مسابقه می‌شوند، توجه به این جزئیات حائز اهمیت است.

ترکیب این عوامل باعث شده تا «کودک شو» همچنان حرکتی رو به جلو داشته باشد. سازندگان برنامه هم توانسته‌اند برند اصلی «کودک شو» را حفظ کنند هم با نوآوری، برنامه را پویا نگه دارند. ترکیب این دو مهم، امر پیچیده‌ای بوده که کودک شویی‌ها از پس آن برآمده‌اند تا یکی از برند‌های موفق تلویزیون در سال‌ها اخیر همچنان مخاطبش را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار